Dlaczego nie dajemy promocji na black friday?

lis23

Dlaczego nie dajemy promocji na black friday?

Niektórzy z Was zauważyli pewnie, że nie ma w naszym sklepie promocji z okazji black friday, black week, cyber monday i jakkolwiek jeszcze to nazwać. Dlaczego? 

 

Powód jest bajecznie prosty. Jest to NIEEKOLOGICZNE!!!

 

Cóż jest nieekologicznego w robieniu zakupów w obniżonych cenach? Przecież wszyscy dają promocje. No właśnie, wszyscy dają. Tylko, że bardzo dużo z małych przedsiębiorców mówi, że daje promocje, bo inni dają. Czy to właśnie nie napędza jakiejś spirali konsumpjonizmu specjalnie w tym dniu?

 

OK, niektórzy powiedzą, że przecież możemy w ten sposób opróżnić nieco magazyn i kupić nowe rzeczy. Tylko czy jest sens w sprzedawaniu poniżej kosztu zakupu? Hurr durr... jak to poniżej kosztu zakupu? Przecież sklepy mają olbrzymie marże. Owszem tak jest w przypadku wielkopowierzchniowych marketów, które pogardzą zyskiem rzędu 10%. Dla wielkich sklepów obniżka rzędu 50% jest wciąż akceptowalna. Stratę rzędu nawet kilku tysięcy złotych w jednym miesiącu odrobią sobie w następnych miesiącach. A taki mały sklep jak my, który ma magazyn w jednym pokoju? No cóż, ZUS nie robi nam promocji, dostawcy nie robią nam promocji. Te rzeczy, które nam zalegają na półkach mimo wszystko kupiliśmy a sprzedanie ich ze stratą będzie oznaczało na dłuższą metę nierentowność.

 

Dlatego tego typu akcje służą głównie wielkim sieciom, które nie przejmują się chwilowymi stratami. Zabija to rodzimych małych przedsiębiorców. A potem się dziwimy, że znowu Ci wielcy niszczą konkurencję.

 

Tyle mówi się, żeby być świadomym konsumentem. A czy uleganie promocjom jest świadomym konsumpcjonizmem? Nie wydaje mi się. Pamiętajmy, że to nasze decyzje kształtują rynek. Jeśli będziemy chcieli kupować w black friday, to sklepy będą dawać promocje. Jeśli nie będzie odnotowywany drastyczny wzrost sprzedaży to i nie będzie promocji, a małe firmy będą mogły z powodzeniem konkurować z wielkimi korporacjami.

lis  23